بسیاری از مشکلات ریشه در تحریم دارد/ تسریع واردات با تامین ارز

بسیاری از مشکلات ریشه در تحریم دارد/ تسریع واردات با تامین ارز

دولت سیزدهم به ریاست آیت اله ابراهیم رییسی باید بیش از هر زمان دیگری به رفع موانع ارزی پرداخته تا رونق تولید محقق شود.

به گزارش انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران، با مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات و پیروزی آیت اله ابراهیم رییسی ، اقتصاد کشور در انتظار برنامه های دولت سیزدهم است تا با رفع موانع موجود بار دیگر رونق به بخش تولید باز گردد.
از سویی دیگر مذاکرات برجام نیز آرام آرام به توافق نزدیک می شود و این موضوع می تواند در حوزه واردات و صادرات و همچنین تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تاثیرات مثبتی به همراه دارد.
اما در این میان نباید فراموش کرد که وضع برخی قوانین و وجو بروکراسی های پیچیده از موضوعاتی است که باید دولت سیزدهم عزم خود را برای رفع آن جزم کند.
همچنین با رفع تحریم ها و باز شدن دروازه های جهان به روی ایران بسیاری از موانع از جمله مسائل مربوط به نقل و انتقالات مالی برطرف خواهد شد.
در این باره محمد علی ساعتچی عضو انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران با اشاره به ریشه مشکلاتی که امروز گریبان گیر واردکنندگان شده است، اظهار کرد: متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات به موضوع برجام باز می گردد. تا زمانی که این موضوع برطرف نشود، بسیاری از موانع پابرجا خواهد بود.
وی تصریح کرد: درواقع تا زمانی که در صادرات نفت با مشکل مواجه هستیم نمی توان موانع ارزی را به راحتی تامین کرد. وقتی نمی توانیم نفت را به کشورهای دیگر بفروشیم درنتیجه تامین ارز برای واردات دشوار خواهد شد.
ساعتچی در ادامه با اشاره به وضعیت بروکراسی های اداری پیش روی واردکنندگان، تصریح کرد: متاسفانه امروز بروکراسی های اداری مشکلات زیادی را ایجاد کرده اند و دلیل اصلی آن مجدد به کمبود ارز باز می گردد. درواقع به دلیل نبود ارز وارد کننده معطل می شود.
این عضو انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران تصریح کرد: بهتر است به روند اداری کارها نظم داده شود. به عنوان مثال چند روزی است قسمت تخصیص ارز سامانه قطع است و همین موضوع می تواند برای واردکننده مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد.
ساعتچی تاکید کرد: البته نمی توان دلیل این موضوع را نبود دولت الکترونیک دانست زیرا در سال ۷۵ که دولت الکترونیک نیز وجود نداشت تمامی ثبت سفارش ها به راحتی انجام می شد امروز بروکراسی های اداری مشکل ساز انجام کارها شده است.

انتهای پیام/



WhatsApp chat