کاهش معاملات و ارزش قیمت محصولات پلیمری به دنبال شیوع کرونا

کاهش معاملات و ارزش قیمت محصولات پلیمری به دنبال شیوع کرونا

به گزارش انجمن وارد کنندگان مواد شیمیایی استان تهران به نقل از شیمی‌‌نیوز: ترس بازار از اوج‌گیری مجدد کرونا، رکود مجدد بازارهای جهانی، تعطیلی کسب و کارها باعث شد تا ارزش محصولات پلیمری و حجم معاملات کاهش پیدا کند. به دنبال این موضوع میزان تقاضا نفت در بازار جهانی کاهش پیدا خواهد کرد و کشورهای تولیدکننده نفت مجددا باید سطح تولیدات خود را پایین بیاوردند تا با مازاد نفت و کاهش قیمت آن روبه‌رو نشوند.

بعد از بازار نفت، بازار محصولات پلیمری و پتروشیمی هستند که آسیب بیشتری می‌بینند، بازار محصولات پلیمری در بورس کشور هم با افت و خیزهای بسیاری همراه بوده است به طوری که در برخی از روزها شاهد افزایش ارزش و در برخی از روزها شاهد سقوط چشمگیر آن بودیم. محصولات پلیمری عرضه شده در بورس کشور اتیلن، بوتادین و پروپیلن هستند .

با توجه به کاهش حجم معاملات محصولات پلیمری و پتروشیمی، شیوع بیماری کرونا بر روی برخی از محصولات این صنعت تاثیر مثبت داشته است و منجر به افزایش قیمت آن‌ها شد. برای مثال شرکت پلیمر آریا ساسول در بازار بورس افزایش چشمگیری داشته که تنها دلیل این افزایش کاربرد برخی از مواد اولیه در ساخت تجهیزات مقابله با کرونا بوده است.شرکت آریا ساسول در ابتدا ۵ درصد کاهش تولید و عرضه محصولات خود را داشته اما اکنون توانسته در بازار جهانی به کمی ثبات و تعادل برسد.



WhatsApp chat