وزارت صمت قوانین را شفاف کند

وزارت صمت قوانین را شفاف کند

ثبات در قوانین از اصلی ترین ارکان برای توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران- متاسفانه در سال های اخیر تغییرات ناگهانی قوانین و تصمیمات به لحظه، ضرر های بسیاری را به بخش تولید وارد کرده، بخشی که تولید کننده، واردکننده و صادر کننده را در خود جای داده است.

واردکنندگان مواد شیمیایی نیز در این میان از تبعات تصمیمات ناگهانی و تغییرات بسیار در قوانین و مقررات بی نصیب نمانده اند. تغییرات قوانین واردکنندگان مواد شیمیایی را سردرگم کرده است. این موضوع می تواند در ادامه زنجیره بر تولید اثر گذار شود و در نهایت صادرات محصولات نهایی را کاهش دهد.

در این باره سید علی شرافتی عضو انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران درباره اصلی ترین اقدام دولت برای این حوزه، اظهار کرد: در حال حاضر اصلی ترین مشکل برای فعالان بازرگانی این بخش تغییرات قوانین است.

این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این بخش، پاسخ درستی برای تاجران ندارد. متاسفانه در برخی موارد حتی شاهد درگیری هایی در جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هستیم. زیرا بدون هیچ دلیل و قاعده ای درخواست های ثبت سفارش واردکنندگان رد می شود.

وی ادامه داد: دولت در حال حضار باید قوانین را شفاف شود و نیاز بالایی به حضور فیزیکی واردکنندگان در سازمان های مربوطه نباشد. باحل چنین موضوعی، واردکننده تکلیف خود را می داند. درواقع واردکننده و تولیدکننده می تواند با برنامه ریزی فعالیت داشته باشند.

شرافتی همچنین افزود: متاسفانه در کنار تغییرات قوانین مشکل نرخ ارز نیز گریبان گیر واردکنندگان شده است. مدت کوتاهی ارز آزاد و نیمایی یکی شده بود اما مجدد شاهد اختلاف حدود ۱۵ درصدی هستیم که به صادرات آسیب وارد می کند. درنتیجه باید یکسان سازی و تک نرخی شدن ارز در دستور کار قرار بگیرد تا صادرات و واردات با رونق بیشتری انجام شود.

شفاف سازی قوانین به برنامه ریزی مشخص منتهی می شود، اتفاقی که تولید را به اهداف تعیین شده نزدیک کرده و درنهایت منجر به توسعه بخش اقتصادی می شود.

انتهای پیام/



WhatsApp chat