فاطمی امین سامانه جامع تجارت را تکمیل می کند

فاطمی امین سامانه جامع تجارت را تکمیل می کند

ثبت سفارش در سامانه توسعه تجارت اصلی ترین مشکلی است که واردکنندگان با آن مواجه هستند اما در این میان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از تکمیل سامانه جامع تجارت به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت خود خبر داد.

به گزارش انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران- سامانه جامع تجارت امروز یکی از گلوگاه های اصلی برای فعالان حوزه واردات محسوب می شود. سامانه ای که در پی نبود زیرساخت کافی زمان بسیاری از فعالان حوزه صنعت و تجارت گرفته و واردات مواد اولیه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
در حالی این سامانه زمان بسیاری از فعالان حوزه واردات صرف می کند که بارها بر شعار توسعه دولت الکترونیک تاکید شده است اما همچنان بسترها برای اجرای کامل آن فراهم نیست.
فعالان حوزه واردات اولین مشکل را در سامانه تجارت برای ثبت سفارش می دانند و معتقدند وزیر صنعت، معدن و تجارت باید حل این معضل را در اولویت قرار دهد.
اما سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در بخش ارائه برنامه های خود با اشاره به سامانه توسعه تجارت، اظهار کرد: مجلس در سال ۹۲ مصوبه ای را ارائه و وزارت صمت را مکلف به ایجاد سامانه جامع تجارت کرد که متاسفانه تاکنون این اقدام به بلوغ نرسیده است، هر چند که در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تا پایان سال سامانه جامع تجارت را تکمیل خواهیم کرد که این اتفاق به معنای مبارزه با قاچاق، کنترل بازار و پیشگیری از بسیاری مفاسد و رانت ها است.
وی ادامه داد: تولید موضوعی است که سالهاست رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته اند که امیدواریم مطالباتشان را محقق کنیم.
در حالی فاطمی امین از تحقق تولید در جلسه بررسی صلاحیت خود می گوید که زمان بر شدن فرآیند ثبت سفارش و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی توانسته تامین مواد اولیه از جمله مواد شیمیایی را با مشکل همراه کند که تاثیر مستقیمی بر تولید داشته است.
از سویی دیگر کمبود ارز از اصلی ترین موضوعاتی است که واردکنندگان را با مشکل همراه کرده و راهکار تخصصی فاطمی امین در این زمینه توسعه صادرات است. اما باید دید با وجود تحریم های بین المللی تا چه اندازه این شعار محقق می شود.
البته وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این باره گفته است، تحریم های داخلی را از میان برداشته و اثرات تحریم های بین المللی را خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام/



WhatsApp chat