دستور اسحاق جهانگیری برای بررسی امکان بخشودگی جرایم مالیاتی

دستور اسحاق جهانگیری برای بررسی امکان بخشودگی جرایم مالیاتی

به گزارش انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران به نقل از اتاق ایران ; معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد خواست تا مطالبه رئیس اتاق ایران در مورد بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به منظور رعایت حقوق مؤدیان در شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا بررسی شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور پیرو درخواست رئیس اتاق ایران در مورد بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به واسطه خسارت‌های وسیع وارد شده بر کسب‌وکارها ناشی از شیوع بیماری کرونا، از وزیر اقتصاد خواست تا این درخواست را بررسی کرده، اقدامات لازم را انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران ۲۴ فروردین در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی با توجه به خسارت‌های وارد آمده بر کسب‌وکارها به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تعداد قابل‌توجهی از کارخانه‌ها، شرکت‌ها و صنوف مختلف، درخواست کرد تا مراتبی اتخاذ شود و ۱۰۰ درصد جرائم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷، ۱۹۹ و ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مقامیان حقیقی و حقوقی که تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود اقدام می‌کنند به عنوان مؤدی خوش‌حساب بخشیده شود.

این نامه با دستور اسحاق جهانگیری برای فرهاد دژپسند مواجه شد. متن نامه دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری برای وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:



WhatsApp chat