خود تحریمی بلای جان صنعت

خود تحریمی بلای جان صنعت

سیاست های داخلی بدون نگاه کارشناسی آسیب های جدی به صنعت وارد کرده که توان تولید را کاهش داده است.
به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران، فعالان حوزه واردات و تولید امروز بیش از هر زمان دیگری به دلیل سیاست های داخلی و خود تحریمی ها با مشکل مواجه شده اند.
ابلاغ برخی سیاست ها آن هم در شرایطی که کشور در حوزه بازرگانی خارجی با محدودیت مواجه است تنها به تشدید مشکلات داخلی بخش تولید می افزاید. در این میان واردکنندگان مواد شیمیایی نیز که به نوعی پاشنه آشیل صنعت مواد شیمیایی محسوب می شوند با خودتحریمی مواجه اند.
کوروش جلالی عضو انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران با اشاره به مشکلات این صنعت بیان کرد: متاسفانه ما در بخش بازرگانی خارجی با مشکلاتی همراه هستیم.
وی ادامه داد: درواقع ما با مشکلات صنعت گره خورده ایم زیرا تامین کننده مواد اولیه آن هستیم. امروز اصلی ترین چالش کشور بحث تامین مالی است. زمانی که قیمت دلار به ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان می رسد، توان صنعت کشور برای تولید کاهش پیدا می کند.
جلالی با اشاره به نقش تامین کنندگان مواد اولیه، تصریح کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورتی نبوده که صنعت کشور فلج شود اما متاسفانه سیاست های داخلی توان فعالیت از صنایع کشور را گرفته است.
وی در ادامه افزود: زمانی که تمام سرمایه های کشور جذب بازاری همچون مسکن می شود، دغدغه اصلی بر روی این بازار متمرکز خواهد بود و کمتر کسی به سراغ تولید می آید.
به گفته جلالی، در این میان قوانین کار نیز لطمه غیر قابل جبرانی به تولید کشور وارد می کند. درواقع موارد یاد شده دست به دست هم داده و توان تولید از صنعت را می گیرد.
این عضو انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران نیز معتقد است، تحریم ها پوشش مناسبی است تا مشکلات اصلی در صنعت دیده نشود. شاید خودتحریمی ها بیش از تحریم های خارجی به کشور لطمه زده و صنعت را با مشکل همراه کرده است.
درواقع دولت جدید که هدایت کشور را برای ۴ سال پیش رو در دست می گیرد باید در ابتدا مشکلات داخلی صنعت را حل کرده و بخش تولید را توانمند سازد. وضع قوانین غیر کارشناسی و وجود موانع بر سر راه تولید و واردات اولیه تنها شوق سرمایه گذاری در صنعت را کاهش داده و در نهایت بیش از هر زمان دیگری اقتصاد را به واردات وابسته می کند.
این در حالی است که واردکنندگان مواد اولیه از جمله واردکنندگان مواد شیمیایی با وجود تمامی موانع و خودتحریمی ها در تلاشند تا نیاز صنعت کشور را تامین و اقتصاد را پویا تر کنند.
انتهای پیام/



WhatsApp chat