تکمیل سامانه توسعه تجارت برای کمک به واردکنندگان

تکمیل سامانه توسعه تجارت برای کمک به واردکنندگان

تکمیل سامانه توسعه تجارت تا پایان سال، یکی از پروژه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش تجارت خواهد بود که می توانند در جهت ثبت سفارش در مدت کوتاه یکی از موانع در مسیر فعالیت واردکنندگان را از میان برداشته و امور واردات را تسهیل بخشد.
به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارشی از آخرین برنامه های خود در حوزه های مختلف اطلاع رسانی کرده است. این کارنامه عملکردی سه ماهه وزارتخانه حاکی از میزان پیشرفت برنامه ها و پروژه ها است که در حوزه های مختلف از جمله تجارت خبر می دهد.
تکمیل سامانه توسعه تجارت یکی از برنامه هایی است که طبق این گزارش تا پایان سال انجام خواهد شد.تکمیل این سامانه می تواند تا حد بسیاری مشکلات واردکنندگان و صادرکنندگان را برطرف کند. البته آن طور که پیداست، سامانه توسعه تجارت در حوزه معدن نیز قرار است برای محاسبه حقوق دولتی وارد کار شود.
این در حالی است که تا پیش از این ثبت سفارش در سامانه توسعه تجارت یکی از مشکلات واردکنندگان به ویژه واردکنندگان مواد شیمیایی بود. با این وجود سید رضا فاطمی امین در همان ماه های ابتدایی حضورش در وزارت صنعت، معدن و تجارت از تکمیل این سامانه خبر داد.
انتظار این است که واردکنندگان با تکمیل این سامانه و رفع مشکلات ثبت سفارشات با سرعت بیشتری انجام شود. متاسفانه پیش تر با وجود نوسان در بازار ارز واردکنندگان مواد شیمیایی گاهی روزهایی با اختلال در سیستم مواجه می شدند که این خود بر زمان بر شدن واردات اثر مستقیم داشت.
درحالی که توسعه دولت الکترونیک برای کاهش زمان انجام اقدامات با کمترین بروکراسی های اداری در دستور کار قرار گرفت اما نبود زیرساخت های کافی توانسته در برخی موارد همچون ثبت سفارش در سامانه توسعه تجارت زمان را بیشتر کند.
افزایش زمان برای واردات و یا حتی مصرف کننده نهایی در داخل کشور می تواند یک مشکل بزرگ باشد و برنامه ریزی ها را برهم زند.
آن طور که پیداست وزارت صمت در تلاش برای حل این مشکل است و در این راستا تکمیل سامانه توسعه تجارت را در دستور کار قرار داده تا بتواند کار واردکنندگان را آسان کرده و زمان را کاهش دهد. اما این می تواند شروع حل مشکلات در حوزه تجارت باشد.

انتهای پیام



WhatsApp chat